PDA

View Full Version : Who else enjoys lobbing slugs at ridiculous distances with a short-barrel shotgun just for fun ...?



RobSmith
04-29-2012, 01:18 AM
I shoot my 18 inch 870 (front bead only) at 200 regularly at the EOHC milsurp matches (open class) mostly just for the hell of it ... It all started with a pissing match on "the original board" with Fremen way back in the day. He shot the entire course of fire that day, I didn't. Have been doing so (shooting the ENTIRE course of fire which is 50 slugs) and enjoying the ludicrous amount of shoulder pain the next day ever since. I rarely put anything on paper, but every once in awhile I might get 2 or 3 hits out of 10. Over the years I have managed to convert a few rather crazy individuals into "the painful side" but have yet to achieve my goal of getting a full string of shotgunners ...

Redhouse
04-29-2012, 09:53 AM
LOL. You crazy.

jwirecom109
04-29-2012, 10:19 AM
Largest Distance I've ran a shortie at with slugs is 50 yards.

Fremen
05-08-2012, 12:28 PM
It can be done. Not my best match with my best target being 64/100. But did land two at 200 as well.
Should is still sore.

RobSmith
05-08-2012, 01:34 PM
Good job dude, I had a funeral to attend and was half-dead from a flu on top of it so I guess it'll have to be next time :) I heard the black flies were particularly vicious :)

blacksmithden
05-10-2012, 01:51 AM
Slugs through a short barrel shotgun ? YOU CALLED ? :)

I've got a Remington 870 pump with an 18" barrel as well. I've run more slugs through it than anything else (cast and reload my own). At 200 meters, it's more like bombing than shooting, but still a lot of fun. LOL !

Turkeyslayer 1300
05-10-2012, 02:48 PM
I have always enjoyed shooting slugs at longish distances, EOHC used to have a barrel at the 200 yard berm that I used to shoot at and hit quite regularly. I am considering picking up a dedicated Foster slug throwing gun, for fun and for the Shotgun only deer season around here.

I would like a fabarm 14 " or a Benelli, time will tell.

OutdoorPursuitsCanada
05-10-2012, 03:02 PM
I've run high velocity slugs through my Fabarm 14" many times. 50 yards 2 inch groups - 100 yards 4 inch groups - 150 yards 12 inch groups - beyond that never hit paper. LOL not bad for a smoothbore 14" barrel.

RobSmith
05-10-2012, 03:34 PM
Yeah, I that kind of range I tend to think of it more of an "indirect fire" type of thing ie: point a couple of feet above the target area, pull trigger, try to pick up any impact and adjust accordingly lol

Redhouse
05-10-2012, 04:09 PM
Artillery!

jonanddad
05-10-2012, 04:23 PM
lol next time I goto the range with blacksmithden I will have to try this

Tbolt
05-24-2012, 05:32 AM
I finally got a shotgun I can use for this, so we shall see next time.

Camo tung
05-24-2012, 11:14 AM
Artillery!

Carpet bombing gophers....It might catch on!

mavrik9
07-12-2013, 09:40 PM
This sounds like a fantastic idea, and I think I need to try this 200 yrd lob next time im at the range.

RobSmith
07-12-2013, 10:00 PM
Last time I didn't hit anything, with the new to me 12.5 Grizzly ... Attended another shoot recently and figured out how to put them on paper at 70. Honestly it's all about the giggles and the epic fireball that comes out of the bloody thing. The laughs from the guys observing are just priceless (I usually giggle like a schoolgirl myself even though it's going to hurt like heck tomorrow).

mavrik9
07-13-2013, 07:53 PM
I think im ok with being the side show at the range for a day. I have also never tried anything past 50 with my 18.5 Mavrick.

Satain
07-13-2013, 08:15 PM
Just droped 150 of slug and buck today...
I feel your pain ;)

lone-wolf
07-13-2013, 08:17 PM
Yeah, I that kind of range I tend to think of it more of an "indirect fire" type of thing ie: point a couple of feet above the target area, pull trigger, try to pick up any impact and adjust accordingly lol

You need a spotter

RobSmith
07-13-2013, 09:15 PM
Not allowed during those matches. The idea is not to give these guys with souped up AR's an unfair advantage... Not that it matters ... I guess I just enjoy being the class clown, while everybody around goes "that boy ain't right in the head" and giggle like schoolgirls... While not being unsafe.


You need a spotter

mavrik9
07-13-2013, 10:12 PM
You need a spotter

I think everybody there will be watching anyways, (in one way of another).

YYCADM
07-17-2013, 02:51 PM
I confess to doing this very thing at the range yesterday. I picked up a Hatsan with a collapsable stock a couple weeks ago, and finally found a recoil pad that works, so I was playing around at various distances at the range since several people were interested in the gun. We only have a gong at 200 yds, so that
became the target of choice. I was pretty sure I could get it with buckshot, but the range only allows slugs...

I came "kinda" close a couple of times. One of the guys did manage to ring the gong though, and it was impressive to hear. He said it was skill, I think it was something else...

BTW....with a proper recoil pad on, I REALLY like this shotgun.

yyj200
09-19-2013, 10:37 AM
I also have a Hatsan, with a collapsable stock and a Vortex Strikefire red dot. You would be pleasantly surprised how accurate at 100 yards this firearm can be, shooting Score slugs. I was quite impressed.

webster
09-19-2013, 10:58 AM
Hmm... I thought my Norinco's ghost ring sights were way out of whack for 50 yd shooting, maybe those crazy Chinese just make their sights for 200 yd lobbing. That distance should give the slug enough drop to actually hit what I aim at. Something to try next time... :p

Aprilia Man
09-20-2013, 07:32 AM
This I will try. In the range that I go to they have a gong at 200 meters.